vrijdag 6 april 2012

Gezichtsreiniging// Melk part 2


In het vorige artikel kondigde ik al aan dat ik melk ging proberen om mijn gezicht mee te reinigen. Van voor vandaag ging ik het voor het eerst proberen. Spannend!

Ik heb als allereerst de melk in een kommetje gedaan, want om nou met dat pak te staan knoeien leek mij ook niet zo'n succes. Ik heb gewoon de random melk gekocht. Nog beter zou zijn om natuurlijk biologische melk of verse melk van de boer te gebruiken en dan de Volle variant. Dan weet je zeker dat je melk niet vol met antibiotica zit. Ja dat klopt, koeien worden tegenwoordig volgespoten met antibiotica en dit zit dan vervolgens ook weer in je melk.
Je pakt een watten schijfje en doopt het in de melk, met het watje 'smeer' je je gezicht in met melk. EW! Je merkt dat er geen parfum in zit. Het ruikt echt niet lekker. Aan de andere kant is dat een voordeel, parfum droogt je huid alleen maar uit. Als je dat voor ogen houd valt het nog wel mee. Daarna heb ik met nog een watten schijfje voorzichtig de melk 'weggeveegd'. Dit spoelde ik af met lauw water onder de kraan, wat voelde als een verlossing. Gelukkig was de melk lucht met het wassen er wel vanaf. Melk is niet geschikt om je make-up er vanaf te halen, dit doe je dus van te voren.

Het resultaat viel me nog mee. Mijn huid was redelijk zacht en voelt fijn aan omdat de melk natuurlijk koud stond, daardoor krijg je een heerlijke frisse wash s'ochtends en s'avonds. Of ik elke ochtend zin heb in dit ritueel, I don't know. De lucht zat me namelijk ook niet mee. Wel is het een fijn idee dat ik geen dure prikkende producten op mijn huid heb gesmeerd!

Zou jij snel melk proberen?

X Ruby Follow my blog with Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. Ik ben niet zo'n fan van melk... maar geloof wel in de beautyformule van melk. Want een pak karnemelk in je badwater gieten zou ook heel goed voor je huid zijn heb ik ooit eens gelezen. Het zou de zuurgraad van je huid herstellen had ik begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook niet zo'n succes hoor, vooral de lucht niet! ;D

      Verwijderen