dinsdag 3 april 2012

Gezichtsreiniging // Melk


Instructie
Reinig je huid met melk (of boter) op een wattenschijfje. Hierna met lauwwarm water het gezicht wassen en met een ruwe handoek drogen.

Er word gezegd dat het belangrijk is om elke dag je gezicht te reinigen. Zelf doe ik het zelden, ik vergeet het, of ben te moe om die hele behandeling nog uit te voeren. Er schijnt overdag een hoop vuil, uitlaatgassen en viezigheid in je poriën te belanden, niet erg bevoordelijk voor je huid. En dan make-up niet te vergeten, je smeert hele je huid onder met viezigheid! Daar krijg je puistjes van en andere knaagdieren.


Dus... Misschien helpt het om toch maar elke dag mijn huid gaan reinigen. Ik heb wel een paar producten geprobeerd, zoals de 'Tea Tree Oil'-lijn van de The Body shop. Ik vond het wel een fijn product, maar naar mijn idee to much work. I know, ik ben lui. Je begon met het wassen van je gezicht, daarna gebruikte ik een tonic, daarna een créme en dáárna ook nog eens een olie. Mijn huid werd er ontiegelijk droog van en begon te stinken. Ook was het tegen puistjes, maar in plaats van dat mijn puistjes weggingen, kreeg ik een heel leger terug.
Make-up reinigings doekjes van Kruidvat en Nivea vind ik al helemaal vreselijk! Eerst lijkt je gezicht heel vet, en vervolgens droogt het aan alle kanten uit. 

Dus, melk. Ik stond er ook van te kijken. Ik had het gelezen in het boek 'Eet je mooi.' (gekocht bij Action, te goedkoop voor woorden dus!) en het wekte mijn nieuwschierigheid. Ik ben een speurtocht begonnen op het internet, Cleopatra schijnt er zelfs in gebaad te hebben! Het word dus al eeuwen gebruikt. Door de zuur in de melk schijnen je dode huidcellen verwijderd te worden en melk gehydrateerd de huid ook nog eens. Deze zelfde beloftes kun je ook altijd vinden op verpakkingen, melk kan ik dus ook wel proberen. Wel schijnen sommige mensen slecht tegen de zuren te kunnen, let daar wel even op!

Het mooie is, het kost geen drol en je hebt het altijd in huis! Ik ga het direct proberen en ga jullie up-to-date houden via Beauty in a Blender! 

Wish me luck.

X Ruby


Geen opmerkingen:

Een reactie posten