dinsdag 3 april 2012

Pumps en modderpaden!


Ik moet toegeven, ik háát sport! Háát háát háát het. Ik weet dat mijn lichaam er niet beter op word als ik niet beweeg en blijf roken, dat merk ik gewoon. Ik raak snel uitgeput en het word er allemaal niet mooier van. Toch vermijd ik sportschool. Ik heb een allergie voor de muffe lucht en het staren naar TV's. Maar wist je dat 'gewoon wandelen' goed voor je is?

Wandelen vind ik heerlijk, vooral met dit heerlijke zonnetje! Sinds kort hebben wij een vréselijk leuke puppy, Vinny, DE manier om jezelf te dwingen het huis te verlaten. Ik geniet er van om gewoon lekker buiten van de natuur te genieten. Wist je dat je dat het voor het afvallen zelfs beter is als rennen? Ja, eerlijk waar! Ook voor je gewrichten is het veel beter, een mens hoort gewoon niet te rennen. Je zult ook niet snel een blessure tegenkomen bij iemand die gewoon wandelt. Natuurlijk moet je niet meteen een vier daagse gaan lopen. En op pumps wandelen is ook niet helemaal goed, voor je rug bijvoorbeeld.

Wandelen kan nog een doel hebben ook. Ben je toch niet je tijd aan het 'verdoen' zoals in een sportschool. Naar een scherm staren terwijl je naar niets toe rent werkt voor mij absoluut niet motiverend. als je boodschappen gaat doen moet je toch naar de winkel lopen, want anders sta je ergens waar nergens is. En je zult ook weer terug moeten. Je hebt een doel voor en daardoor is het gemakkelijk vol te houden. Dus ga een keer naar de supermarkt met de benenwagen en laat je auto lekker staan.

Een aantal kleine tips

  • Ontbijt goed met koolhydraten en vitamientjes! Zonder benzine kan een auto ook niet rijden, jij dus ook niet!
  • Drink vooraf goed
  • Drink onderweg geen koolzuurhoudende drankjes en Alcohhol is uit den boze
  • Eet onderweg ook wat, bijvoorbeeld wat fruit of een soepje.
  • Drink regelmatig, zorg dat je geen dorst krijgt. Als je drost heb ben je namelijk al aan het uitdrogen.
  • Draag stevige schoenen die lekker zitten. Ook is het fijn als ze uitgelopen zijn, dan krijg je tenminste geen blaren. Neem voor de zekerheid pleisters mee.
  • Een stappentellen kan erg motiverend zijn, je zult versteld staan hoe snel je aan je doel zit!

Wandelen jullie wel eens? Of vind je sporten veel leuker?

X Ruby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten