zondag 8 april 2012

Ontharing // Quick shaving tip


Vanochtend was het weer zover, ik moest me bliksemsnel aankleden, een Harembroek toverde ik uit mijn kledingkast, blote benen dus. Shockingmoment! Er bevond zich een enorme bush bush op mijn benen. En ik moest de bus halen! Hier heb ik een stappenplan voor zo'n vreselijke ontdekking.

Droogscheren, dat gaat niet. Ik heb het een keer geprobeerd in de brugklas voordat ik naar gym moest. Wat een ramp was dat! Mijn benen hebben drie dagen gebrand en het leek alsof ik een of andere vreselijke huidziekte had. Leer van mijn fouten!

De douchegel van Dove is heerlijk Fluffy
  • Omdat ik een drie kwarts broek aan heb ga ik niet mijn hele benen scheren, ik scheer alleen het stuk wat zichtbaar is, er is immers haast!
  • Ik pak een schuimige douche gel, ik heb die van 'Dove' gekozen omdat deze lekker fluffy aanvoelt zodat je een soort scheerschuim-effect krijgt. Ook voelt mijn huid heerlijk na een douche met deze gel, hij leek me dus ontzettend geschikt.
  • De douche gel maak je nat en verdeel je over je benen. Het scheren kan beginnen! Zorg dat je mesje scherp is en kijk alsjeblieft uit. Als je net verkeerd beweegt heb je een enorme wond op je been zitten. Spoel het mesje tussendoor goed af.
  • Omdat ik geen tijd heb om de douche aan te zetten en grondig te gaan spoelen, pak ik het uiteinde van een handdoek en veeg ik daar mijn benen mee schoon. Met de andere kant droog ik het af. Scheelt weer een extra handeling ;)
  • Verzorg je huid altijd na het scheren. Ik doe het altijd met een inieminie druppeltje olijfolie. Je huid gaat er heerlijk van glimmen en het is ook voedend, daar kan geen bodylotion tegenop!
  • Pak snel je spullen en ga er snel vandoor!

Lijken jullie benen ook wel eens op een slagveld? Bij mij helaas wel ontzettend vaak...

X Ruby


2 opmerkingen:

  1. Bij mij ook... Ik neem me echt voor om elke avond in te smeren met bodybutter, maar ook dat vergeet ik vaak, of eerlijk: ik heb er vaak geen zin in... Dus mijn benen zien er sowieso vrij droog en vaal uit. Slecht, ik weet het...

    Scheren doe ik één keer per week en meestal met douchegel of conditioner. Ligt er maar net aan wat er dichtbij staat. Speciaal scheerschuim gebruik ik nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb me een keer gesneden in mn enkel tijdens het scheren en toen ging het ontsteken. Net in de week dat ik 3 keer ergens naar toe moest met de trein, dus ik liep heel idioot. :')
    Ik haat scheren. Meestal wax of epileer ik de hele boel.

    BeantwoordenVerwijderen