maandag 9 april 2012

Gezichtsmasker // Banana Candy



Je kunt er natuurlijk voor kiezen om een maskertje te kopen. Maar je kunt ze ook zelf maken, iets wat ik ontzettend leuk vind om te doen! Speciaal voor jullie hier het recept!

Dit maskertje is super hydraterend, voedend en werkt ook tegen onzuiverheden. Dus heb jij een droge huid? Dan is deze zeker aan te raden! Hij heeft dan wel niet een geweldige geur, maar je huid zal je dankbaar zijn.

Wat heb je nodig?

  • 3 Eetlepels olijfolie extra Vergiene
  • 3 Eetlepels Karnemelk
  • 1 Banaan
  • 1,5 eetlepel honing
  • Bloem
Je begint bij het prakken van de banaan, hier zit de meeste tijd in. Daarna gooi je de banaan, olijfolie, melk en honing in een kommetje. Dit moet je goed roeren totdat het een gelijkmatig papje is. Het masker is nu nog erg dun, vandaar dat we er bloem bij gooien. Dit doe je op gevoel, maar voeg het in kleine beetjes toe. Je kunt er altijd nog bloem bij gooien, maar er niet meer uithalen. Het masker moet zo dik worden dat het op je huid kan blijven liggen.

Je masker is nu klaar! Je verdeeld het over je gezicht, dit laat je 15 minuten intrekken, daarna spoel je het goed af met lauw water. 

Mijn huid was super zacht na het masker! Wat mij verbaasde was dat mijn poriĆ«n minder zichtbaar waren, dit heb ik nog nooit meegemaakt na een masker. Ook was mijn huid egaler, maar wel een beetje droog. De volgende ochtend was mijn huid wat vetter, maar zag er zichtbaar gezonder en frisser uit!
De lucht was wel heel vies, maar het was de stank waard ;D
Heb je droge handen? Dan kun je de restjes op je handen verdelen en er zakjes overheen doen (tegen geknoei). Mijn moeder heeft Extreeeeeem droge handen, zij heeft het masker op haar handen geprobeerd. Haar handen waren nogsteeds niet glad, maar daar is dan ook wel meer dan 1 behandeling voor nodig. Wel waren haar handen zichtbaar zachter, ik kreeg zelfs nog een smsje waarin ze me bedankte omdat haar handen nu veel zachter waren! Dat is in ieder geval een vooruitgang.



Maken jullie wel een maskers? 

X Ruby


1 opmerking:

  1. Karnemelk is heel goed voor je huid door de zuren, en de honing maakt het super zacht. Ik houd van DIY maskers. (:

    BeantwoordenVerwijderen