donderdag 5 april 2012

Food // Beauty for Breakfast


S'ochtend kan ik amper iets door mijn keel krijgen. Vaak kies ik voor een bakje muesli met melk of eet ik snel een boterham in de bus. Maar omdat ik niet zo'n ochtend mens ben, laat ik het ontbijt vaak voor wat het is. Ontzettend ongezond, ik weet het.. Een tijdje geleden vond ik op de blog van een vriendin van mij dat je je gezicht kon reinigen met Havermout. Ik wou het proberen, aangezien de lage kosten kocht ik voor €0,49 (!!) een heel pak bij de Albert Heijn!

Maarja, het blijft eten en ik had nog nooit havermout geprobeerd. Havermout blijkt het eten van 2012 te zijn! Eet je het niet, dan ben je niet hip. Maar het is toch al ontzettend oud? Dat klopt, het is al eeuwen oud. Wat we allemaal willen is weinig vet, in Havermout zit amper iets en toch geeft het een heel gevult gevoel. Het neemt namelijk vocht op waardoor het uitzet, daardoor krijg je een voldaan gevoel. Er zitten vezels in en  die zijn goed voor, hoe zeg het netjes, naar het toilet gaan. Ook je huid doe je er een plezier mee, het schijnt zelfs te helpen bij huiduitslag.

Het is maar €0,50!!
Ik ging het koken en ik vond het afschuwlijk! Blijkt dat je dus ook hele lekkere recepten hebt. Ik heb een heerlijk recept gevonden, die ook nog eens super snel en gemakkelijk te maken is!

  • 40 gram havermout
  • 1 theelepel kaneel
  • 1 theelepel cacaopoeder
  • 150 ml melk
  • Vers fruit

Gooi de kaneel, cacaopoeder en de havermout in een diepe kom. Dit roer je goed en dan voeg je de melk toe. Daarna doe je het 1 minuutje in de magnetron, gooi je er wat fruit op en eetsmakelijk! 

Je kunt zelfs koekjes ervan maken, waar ik deze week een post over maak. En je gezicht ermee scrubben schijnt het ook helemaal te zijn. Ik heb het geprobeerd en ik vond het heerlijk.

X Ruby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten