dinsdag 10 april 2012

Basics // Brushes


Kwasten zijn de basis van je make-up. Heb je geen (goede-)kwasten, dan kun je mooie make-up ook wel vergeten. Dus laten we bij de basis beginnen, hier een leuke post met alles over Kwasten!

Overal op het internet kun je vinden welke kwast waarvoor is, weet je dat nog niet? Dan is dit misschien wel een handige link voor jou. Houd er wel rekening mee dat je kwasten met een goede kwaliteit aanschaft. Dit houd in dat ze zacht aanvoelen en niet veel haren verliezen. Verder is het een kwestie van onderzoeken met welke kwasten je het liefst te werk gaat. Op internet kun je gelukkig ontzettend veer reviews lezen.

Je kent het wel, je hebt kwasten voor alle soorten make-up in alle soorten en maten, maar ze liggen tussen je make-up in een laatje gepropt. Ik heb twee hele leuke DIY's op youtube gevonden, zodat je niet meer hoeft te zoeken naar je kwasten. Ook ik ben geen ster in super moeilijke patronen naaien, maar deze zijn goed te doen zelfs voor de beginnende DIY'er. Op het moment heb ik hier thuis geen naaimachine, maar zodra ik bij mijn moeder ben ga ik het even proberen en show ik hem voor jullie op Beauty in a Blender. Have Fun!


Ik heb alleen geen idee waarvan die klontjes zijn gemaakt, ze lijken mij niet heel erg milieu vriendelijk! Als je om het milieu geeft kun je misschien beter Koffiebonen of zand gebruiken. Ruikt ook nog eens super lekker! De glazen bakjes die  dit meisje gebruikt zijn heel goedkoop te vinden bij de Action. Ook kun je natuurlijk Oude blikken of potten gebruiken, leuk strikje eromheen en vullen met koffie bonen, Voila! Een milieu vriendelijk alternatief!


Het stofje is inderdaad vreselijk! Heb je een oud shirtje liggen? Misschien kun je die gebruiken, reeeecycling!

Je wilt je peperdure kwasten natuurlijk wel goed onderhouden. Om ze in goede conditie te houden zul je ze elke dag lichtjes moeten schoonmaken, zoals het meisje hieronder met de iets minder fijne stem beschrijft. Maarja, we hebben niet allemaal een Brush Cleanser van M.A.C! Daarom laat het filmpje onder dit filmpje (ingewikkeld allemaal zeg!) zien hoe je zelf je Brush cleanser kan maken. Het meisje verteld daarin wel dat je een leeg flesje kunt gebruiken, misschien is een plantenspuit ook wel handig, minder geknoei?





En wist je trouwens dat jouw borstel haar van dieren kan bevatten? Geitenhaar, paarden en eekhoorn worden bijvoorbeeld voor je kwasten gebruikt. Niet echt handig als je net zoals mij bewust geen vlees eet. Gelukkig bestaan er wel Vegan Brushes! In plaats van dierenvacht word er in dit geval 'Taklon' gebruikt of Synthetische haren. De synthetische haren, plastic haren, werken niet zo heel erg handig met make-up opbrengen. Taklon is daarom een beter alternatief. Dit is ook een Synthetische stof, maar dan heel erg fijn. Ook is Taklon hygiĆ«nischer dan dierenvacht, het is gladder en daarom houd het geen dode huidcellen en bacteriĆ«n vast, wat dierenvacht wel doet. Vegan kwasten kun je bijvoorbeeld bij E.L.F kopen, de prijs daar is ook erg voordelig!
En heb je al eens aan het plastic gedacht waar jouw kwast van gemaakt is? Niet? Er bestaan namelijk ook Bamboo kwasten, die helemaal organic zijn! Zo heeft Eco Tools een lijn met kwasten die Taklon haren bevatten, een Bamboo achterkant hebben, het metaal is gerycled uit oude blikjes en de verf is milieu vriendelijk. Wat wil je nog meer? Nou de prijs ligt ook vrij laag! Je kunt de brushes overigens ook op E-bay vinden. Ik vind het wel vervelend dat het helemaal uit America moet komen, is toch ook weer niet helemaal milieu verantwoord. Ik hoop daarom dan ook dat het binnenkort naar Nederland komt! Zo snel als mogelijk ga ik ze toch bestellen, ik ben nu wel nieuwschierig geworden. Die ga ik dan natuurlijk even reviewen.


Welke kwasten gebruiken jullie? En hoe hebben jullie deze opgeborgen?

X Ruby

2 opmerkingen:

  1. Mooi artikel :) Ik heb zelf (een vrij prijzige) kwastenset van Chanel. Ook heb ik een paar kwasten van het eigen merk van Ici Paris XL. Ze werken prima. Blenden en verdere oogmake-up doe ik het liefst met de kwasten van Chanel. En foundation met die van Ici Parix XL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I'm really enjoying the design and layout of your website.
    It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant
    for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?
    Exceptional work!

    Also visit my website Author's external home page...

    BeantwoordenVerwijderen